Pärnu uue silla võistlustöö- ergutuspreemia

arhitectMadis Eek, Ander Roosipuu, Juhan Teppart, insener Aivar-Oskar Saar
locationPärnu Raba-Lai tn
clientAvalik arhitektuurivõistlus
net areapikkus ca 60m, laius ca 20m
projected2020

Silla üldkontseptsioon
Eesmärk on luua sild, mis on konstruktsioonilt võimalikult lihtne ja ökonoomne, inimmõõtmeline ja turvaline ning visuaalselt atraktiivne, kasutada võimalikult palju ära peegelduse efekti. Silla arhitektuuris on viited jõele, loodusele ja veega seotud inimtegevusele.
Arhitektuur
Oluline lähtepunkt arhitektuurile on konstruktsioon, nn selgroog, mis on valitud võimalikult ökonoomne. Keskesele selgroole (järeltõmmatavale karptalale) kinnituvatele kanderibidele on antud kaarjas kuju ning ühtekokku annavad nad sillale lookleva vormi ja lisavad lähivaates plastikat. Silla teetasandil kasvavad ribid üle silla piirdepostideks. Silla arhitektuuri lahutamatu koostisosa on haljastus.
Haljastus
Silla karbikujuline konstruktsioon loob hea võimaluse tekitada silla keskossa kohad kõrghaljastusele.
Liiklus sillal
Kõige olulisemaks liikluse planeerimisel on peetud silla turvalisust ja mugavust. Seepärast on pakutud lahendus, kus haljasalast ühele poole jäävad autod ja teisele poole kergliiklejad ja jalakäijad.
Silla konstruktsioon
Silla põhikonstruktsioon on kavandatud kaldal valmistatava ettelükatava järeltõmmatava raudbetoonkonstruktsioonina, mis moodustab silla nn selgroo. Kirjeldatud ehitustehnoloogia võimaldab silla konstruktsiooni rajada selliste kulutustega, mis mahub tellija soovitud eelarvesse. Kõikvõimalikud kaar- ja vantsillad kahjuks ületavad reaalsuses tellija soovitud maksumuse.

Pärnu uue silla võistlustöö- ergutuspreemiaPärnu uue silla võistlustöö- ergutuspreemiaPärnu uue silla võistlustöö- ergutuspreemiaPärnu uue silla võistlustöö- ergutuspreemiaPärnu uue silla võistlustöö- ergutuspreemia

Õle 23, Tallinn 10312 • info@eekmutso.ee • 5034870